Innováció

Az innovációról

Az innováció a legtöbb vállalatnál eltűnőben van, köszönhetően a legutóbbi világgazdasági válságnak. Az innovációra sokan úgy gondolnak, mint egy köhögős rozsdás motorra. A legtöbb innovációs program a gazdagság és a bőség feltételezésekre épül. Minél több annál jobb. A válságnak köszönhetően a Európai és Amerika fogyasztók elkezdtek odafigyelni a vásárlásikra, és egyre inkább előnybe részesítik a jobb ár-érték arányú termékeket. Látjuk, hogy az „Első vásárlók” aránya folyamatosan nő, és a gazdaság gyors növekedésének köszönhetően két-három milliárd ember fog csatlakozni a középosztályhoz – akik csak a legolcsóbb termékeket engedhetik meg maguknak – Indiában és Kínában.

A tehetősebbek és a fiatalok körében egyre népszerűbbé válnak a környezetkímélő termékek és szolgáltatások. A vállalatok képesek válaszolni a megnövekedett keresletre úgy, hogy a stratégiájuk átszervezésével több terméket képesek előállítani kevesebb erőforrásból. A olcsóbb előállítási költségek, valamint a fiatal tehetségek keresése rákényszeríti őket az új folyamatok kifejlesztésére továbbá az innovációra.

Eddig India nem éppen az innovációs képességéről volt híres, azonban a fiatal vállalatok folyamatosan fejlesztik ki az újabb és újabb technológiákat, továbbá merész üzleti stratégiájukkal képesek eredményesek lenni a tömegtermékek piacán.

A tanulmány elkészítése során két kulcs tényező emelkedett ki. Az első, hogy alkalmazzuk az új technológia fejlesztéseket, a másik kulcsfontosságú tényező a szervezet képességei, amely alatt azokat a kompetenciákat, ismereteket és készségeket értjük, amelyeket a vállalatnak alkalmaznia kell, hogy sikeres legyen. Számtalan indiai vállalat alkalmaz nyugati technológiát, azonban ezzel olyan üzleti modelleket hoztak létre melyek teljesen megváltoztatták a hazai ipari környezetet.

Hogyan legyünk sikeres innovátorok öt lépésben?

  1. Teremtsünk mély elköteleződést hogy kiszolgáljuk a kiszolgáltatottak
  2. Alakítsunk ki tiszta jövőképet
  3. Tűzzünk ki ambiciózus célokat, a vállalkozó szellem előmozdítása érdekében
  4. Fogadjuk el, hogy korlátok mindig létezni fognak, de azon belül legyünk kreatívok
  5. Fókuszáljunk az emberekre ne csak a részvényeseinkre és a profitra.

Cél az innováció

A vezérigazgatóknak mélyreható elkötelezettséget kell kialakítaniuk a növekedés iránt, amelyek arra kényszerítik őket, hogy gondolkodjanak a ügyfelekről. Legyenek olyan vidéki szegények, akik nem férnek hozzá a telefonhoz vagy a városi szegényekhez, akik nem kapnak sürgősségi orvosi szolgáltatásokat.

Célokat kell meghatározni. 

A vezérigazgatóknak ambiciózus célokat és egyértelmű határidőket kell meghatározniuk. A vállalatoknak meg kell kérdezniük: “Mi az ember a holdon?” Vagy, ahogyan az indiai tárgyalóteremben is: “Mi a Nano projektünk?” Olyan törekvések, amelyek túlmutatnak a vállalat meglévő erőforrásain vagy a jelenlegi megközelítéseken. A vezérigazgatók arra kényszerítik a vezetőket, hogy innovatívok és vállalkozó szelleműek legyenek. A törekvések és az erőforrások közötti eltérés a vállalkozói szellem lényege. A vezetők csak két választási lehetőséggel rendelkeznek: a meglévő erőforrásokat új módon használják fel, vagy teljesen megváltoztatják a játék szabályait.

Az elérendő célnak egyértelműnek kell lennie. 

A tanulmány számtalan példát sorol fel amelyeket nem lehetett volna tiszta és világos cél nélkül megvalósítani. Azonban a céloknak mindig megvalósíthatóknak kell lenniük.

Meg kell tanulnunk az innoválni akkor is, amikor korlátokkal szembesülünk. 

A vezetőknek arra kell kényszeríteniük a projekt csapatokat, hogy a fogyasztók mély megértéséből eredő önszabályozó határokon belül működjenek. Ez egy újszerű, kívülről indított innovációt eredményez.

Fókuszáljunk az emberekre

KM

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük