Történetmesélés

Van egy jó sztorid?

Egyetlen, érzelemmel teli és érzékletesen előadott történet sokkal meggyőzőbb, mint egy Power Point prezentáció. Lehet valakinek nagyon jó ötlete, de ha nem tudja eladni, nem tud rávenni másokat, hogy segítsenek a megvalósításában, akkor az egész nem ér semmit. Az igazán jó történetek megtalálásához ismernünk kell önmagunkat és vállalni kell a múltunkat.

„A történetek révén ötleteket adunk át.”

A világtörténelemben soha nem volt még ilyen fontos, hogy az ötleteinket el tudjuk adni. Az ötlet a XXI. század fizetőeszköze. A mai információs társadalmunkban mindenki annyit ér, mint az ötlete. A történet pedig az az eszköz, amellyel ezeket átadjuk a másiknak. Ez az, ami érdekesebbé tesz minket. A „sztorizás” azt jelenti, hogy megpróbáljuk narratív formába önteni az elképzeléseinket annak érdekében, hogy tájékoztassunk, ihletet adjunk. Egy-egy történetet azért mondunk el, hogy elindítsuk a karrierünket, elkezdjünk egy vállalkozást, támogatókat szerezzünk. Ha az ügyfélnek tartunk oktatást, próbáljuk eladni a termékünket, történetet mesélünk. Ha csapatot irányítunk, történetet mesélünk.

„Isten azért teremtette az embert, mert szereti a jó történeteket.”

A jó történetmesélő egyik, ha nem, a legfontosabb jellemzője, hogy mindannyian voltak már nehéz helyzetben és szívesen osztják meg a tapasztalataikat másokkal. A „nagy” mesélőknek számtalan megpróbáltatáson kellett keresztül mennie életük során. Kudarcaik csak még érdekesebbé teszik őket, a küzdelem hozzátartozik a természetükhöz. Az igazán inspiráló vezetők gyakran nehézségekben ágyazott történeteket mesélnek, így alakítva ki érzelmi kötődést a hallgatósággal. A sztorizás nem egyszerű dolog.

„Szeretjük a jutalommal végződő történeteket!”

Mi haszna a történeteknek?

Kapcsolatot épít:

Az emberi lét egyik alapformája a történet, amit hallgatni és mondani egyaránt kellemes. A jó történetmesélők mindig is szeretett tagjai voltak a társadalomnak. A sztorizás napjainkban már elengedhetetlen eszköze a személyes és munkahelyi sikernek. Egyre nagyobb figyelmet fordítanak rá az üzleti prezentációkban. Mivel ez mindenkinek egyénileg átélt esemény, nem kell bemagolni és más sem fogja előlünk elvenni.

Elősegíti a befogadást:

Segítségével olyan bonyolult fogalmakat is megérthetünk, amikről fogalmunk sincs. Ez a legjobb módszer arra, hogy megszilárdítsuk, amit megtanultunk.

Nagyobb hatást érhetünk el:

Sztorit generálni nem könnyű: művészi tehetség sem árt hozzá. A világ körülöttünk tele van jobbnál jobb történetekkel, csak észre kell venni őket és tudatosítani. Ahogy minden embernek, vállalatnak, vezetőnek megvan a saját története. Mindenki tud mondani egy mesét.

KM

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük